Η εκπαίδευση στο Ψυχόδραμα, είναι στο μεγαλύτερο μέρος της βιωματική, που σημαίνει ότι διδασκόμαστε επί της πραγματικής διαδικασίας της ομάδας, όπως συμβαίνει και εξελίσσεται στη διάρκεια της ζωής της.

Η διδασκαλία συμβαίνει παράλληλα ή και μετά την ολοκλήρωση κάθε ενότητας εργασίας, με αφορμή και σε σχέση με όσα βιώσαμε. Η θεωρία και φιλοσοφία της ψυχοδραματικής προσέγγισης που διδασκόμαστε, δένουν και ενσωματώνονται με την προσωπική εμπειρία. 

 

Σταδιακά κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης οι εκπαιδευόμενοι γίνονται οι ίδιοι συντονιστές των εκδραματίσεων ενός πρωταγωνιστή-μέλους της ομάδας ή της ομάδας ως σύνολο, με τον εκπαιδευτή να διδάσκει συντονιστή και ομάδα επί τω έργω. Ο συντονισμός από τους εκπαιδευόμενους εκλαμβάνεται ως ευκαιρία για μάθηση, τόσο για το συντονιστή προσωπικά όσο για την ομάδα ως σύνολο.

 

Προσωπική ανάπτυξη εκπαιδευόμενου

Λόγω της βιωματικής φύσης του ψυχοδράματος, μεγάλος μέρος της προσωπικής θεραπείας καλύπτεται μέσα στην εκπαιδευτική ομάδα. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια των χρόνων της εκπαίδευσης, συχνά προκύπτει η ανάγκη για περαιτέρω δουλειά με τον εαυτό, που μπορεί να γίνει με την παράλληλη συμμετοχή σε βιωματική ομάδα ψυχοδράματος, είτε σε ατομικές συνεδρίες.

 

Βρισκόμαστε πλάι στον κάθε εκπαιδευόμενο και με βάση το επίπεδο και τις προσωπικές του ανάγκες, θέτουμε μαζί το πλάνο που θα τον αναπτύξει κάθε φορά προς την κατεύθυνση που επιθυμεί.

 

Η ικανότητα να μπορεί ο εκπαιδευόμενος να έχει επίγνωση του πού στέκεται σε κάθε αναπτυξιακή φάση και του τι έχει ανάγκη προς παραπάνω δουλειά με τον εαυτό του, θεωρείται μέρος της ταυτότητας του ως ψυχοδραματιστή. Ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει δηλαδή να μπορεί να αντιλαμβάνεται τις ανάγκες του στο σημείο που βρίσκεται και να παίρνει πρωτοβουλία για την ανάπτυξή του σε σχέση με αυτές. Η ικανότητα αυτή θα τον βοηθήσει να παραμείνει ενεργοποιημένος και σωστός επαγγελματίας κατά την άσκηση του επαγγέλματος αργότερα, αναλαμβάνοντας αυτήν την ευθύνη που ουσιαστικά αφορά μια διαδικασία δια βίου μάθησης μέσα σε μια συνεργατική κοινότητα συναδέλφων.

new new 11.00.png
heart mind.jpg

Οργανόγραμμα εκπαίδευσης συνοπτικά:

Στα δύο πρώτα χρόνια (ως χρόνος υπολογίζεται το δεκάμηνο) καλύπτεται η βάση

της θεωρίας και της φιλοσοφίας του ψυχοδράματος μέσα από τη βιωματική διαδικασία.

Μετά το πέρας των δύο ετών, οι εκπαιδευόμενοι ενθαρρύνονται να ξεκινήσουν την

πρακτική τους, ανάλογα και με τον προσωπικό ρυθμό και ετοιμότητα του καθενός. 

Στα επόμενα τρία έτη, εκλεπτύνουμε περισσότερο στη θεωρία και πρακτική,

αναπτύσσουμε κάποια πιο ειδικά θέματα εργασίας και γίνεται όλο και περισσότερη

εξάσκηση στον συντονισμό μέσα στην εκπαιδευτική ομάδα. 

 

Επίσης, έως το πέρας της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει επιπλέον

να έχουν καλύψει ένα μίνιμουμ ωρών εποπτείας, ατομικής και ομαδικής, να έχουν

εκπονήσει πτυχιακή εργασία και να περάσουν από τη διαδικασία της εξέτασης.

Η εκπαίδευση οργανώνεται συνήθως σε Σαββατοκύριακα.

Απευθύνεται σε:

  • Επαγγελματίες (και φοιτητές) στο χώρος της υγείας: ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, ψυχιάτρους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, θεραπευτές μέσω τέχνης, νοσηλευτές, δασκάλους ειδικής αγωγής κτλ.

  • Επαγγελματίες (και φοιτητές) στο χώρο της εκπαίδευσης και όσων εμπλέκονται με τη λειτουργία-ηγεσία ομάδων: εκπαιδευτικούς, δασκάλους, κοινωνιολόγους, εμψυχωτές κτλ.

Πτυχίο Ψυχοδραματιστή

Το πτυχίο Ψυχοδραματιστή χορηγείται από το ΨΥΚΑΠ-του οποίου η Δανάη Χορομίδου είναι ένας από τους κύριους συνεργάτες- που είναι μέλος της FEPTO (Federation of Europeian Psychodrama Training Organisations) από το 2008, και ακολούθως εναρμονίζεται με τα κριτίρια και αρχές των: IAGP (International Association for Group Psychotherapy), EAP (European Association for Psychotherapy), από τους οποίους και αναγνωρίζεται.

Οργανόγραμμα Εκπαίδευσης

Η εκπαίδευση καλύπτει τέσσερα ολόκληρα έτη και συνήθως πραγματοποιείται ένα Σαββατοκύριακο μηνιαίως (σεζόν εργασίας: Σεπτέμβρης-Ιούνης)

Περιεχόμενο Εκπαίδευσης
  • Βασική εκπαίδευση
  • Ειδικά θέματα
  • Εφαρμογές ψυχοδράματος
Τομείς Εκπαίδευσης
  • Θεωρητική Εκπαίδευση
  • Πρακτική Άσκηση
  • Εποπτεία
  • Πτυχιακή
  • Εξετάσεις
Προϋποθέσεις Συμμετοχής- Πτυχίο

Διεθνώς αναγνωρισμένο πτυχίο που χορηγείται από το ΨΥΚΑΠ.
Δεξιότητες Ψυχοδραματιστή
  • Παραγωγός-Σκηνοθέτης
  • Κλινικός Αναλυτής
  • Κοινωνιομέτρης
  • Συστημικός-Ομαδικός Αναλυτής
  • Being with